Schade melden
Zo meld je een schade
Heb je schade aan je auto? Geen zorgen, we helpen je graag verder! Je kunt je schade op verschillende manieren melden.
- Een melding via Mijnverzekeringsportaal
- Het uploaden van het Europees schadeformulier via Mijnverzekeringsportaal
- Per post opsturen van het Europees schadeformulier
- Via de website www.mobielschademelden.nl
- Via de app “mobielschademelden.nl”. Deze is te downloaden in de App Store of Playstore.
Kies de manier die jij fijn vindt en meldt zo snel mogelijk je schade.
Stappen schademelding
Als je schade hebt gereden wil je zo goed en snel mogelijk geholpen te worden . Hieronder is te lezen welke stappen jij zelf moet nemen bij een schade.
Heb je schade aan je auto? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Je kunt je schade op de volgende manieren melden.
- Heb je een eenzijdige schade (bijv. een aanrijding met een paaltje) dan is het voldoende om een melding te maken via Mijnverzekeringsportaal.
- Heb je een schade met één of meerdere andere partijen dan vragen wij je om het Europees Schadeformulier zo volledig mogelijk in te vullen en deze te uploaden via Mijnverzekeringsportaal. Stuur je het Europees Schadeformulier liever per post? Ook dat kan door het te sturen naar Bovemij Financiële Diensten B.V., Postbus 7000, 6503 GM in Nijmegen. Je kunt ook via de website www.mobielschademelden.nl je schade melden. Ook kun je de app 'mobielschademelden' downloaden in de App Store of Playstore en daar je schade melden.
- Denk er ook aan dat je relevante documenten upload of meestuurt, zoals foto’s, een politierapport en de NAW-gegevens van de getuigen of een getuigenverklaring. Hoe sneller je dit doet, hoe sneller we je kunnen helpen.
Het is belangrijk om je schade zo snel mogelijk te melden. Heb je hulp nodig bij het melden van de schade? Ook dan helpen we je graag. We zijn telefonisch bereikbaar op 024-366 56 97.
Na het melden van je schade neemt een schadebehandelaar je schade in behandeling. We streven ernaar om zo snel mogelijk de schade in behandeling te nemen. Op een e-mail reageren we binnen 7 dagen, op een brief binnen 14 dagen, en als je belt met een vraag over je schade, staan we je binnen 5 minuten te woord. Je ontvangt een bevestiging met een schadenummer. Mocht je melding nog niet compleet zijn dan vragen wij extra gegevens bij je op.
Zodra je de schademelding hebt gemaakt en deze door ons bevestigd is, kun je contact opnemen met jouw vertrouwde BOVAG autobedrijf of een autobedrijf selecteren via BOVAG - Zoek BOVAG bedrijf. Houd bij het contact opnemen het schadenummer dat je van ons ontvangen hebt bij de hand. Deze geef je door aan de hersteller. Indien er dekking is voor je schade, zal de hersteller een afspraak met je inplannen voor het herstel.
Wat gebeurt er per dekking met de behandeling van je schade?
- Jij of een tegenpartij meldt de schade.
- Als een tegenpartij een beroep doet op jouw WA-verzekering en wij geen ingevuld en ondertekend Europees Schadeformulier van jou hebben ontvangen, sturen we je dit formulier toe met het verzoek het in te vullen en ondertekend terug te sturen.
- We beoordelen de schade en stellen de hoogte van de schadevergoeding vast.
- Als je aansprakelijk bent voor de schade, betalen we de vergoeding rechtstreeks aan degene die de schade lijdt.
- We informeren je over de afhandeling van de schade en de gevolgen voor je BM-trede en schadevrije jaren.
Diefstal:
- Is je auto gestolen, dan schakelen we Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VBV) in.
- We vragen je om sleutels, kentekenbewijs of -card en eigendomsbewijs op te sturen.
- Bij een gedekte diefstalschade ontvang je 30 dagen na je melding je schadevergoeding, als je auto niet is teruggevonden.
Ruitschade:
- Heb je een beperkte of volledig casco-dekking? Dan kun je je ruitschade op vertoon van je polisnummer en kenteken laten herstellen door een BOVAG-ruithersteller. Op je polisblad vind je het eigen risico terug.
- We schakelen een expert in overleg met je BOVAG Autobedrijf.
- Zodra de schadevaststelling binnen is, kunnen we je nog aanvullende vragen stellen.
- Nadat we alle schadedocumenten hebben ontvangen, krijg je binnen veertien dagen een beoordeling van de schade.
- Betaling kan aan jou of aan het autobedrijf worden gedaan. Je draagt dan je rechten over door middel van een z.g. “akte van cessie”.
- Is de schade veroorzaakt door een tegenpartij, dan proberen we deze te verhalen. In dat geval heeft de schade geen gevolgen voor je BM-trede en opgebouwde schadevrije jaren. Je ontvangt een e-mail of brief met de afwikkeling van de schade.
Neem contact met ons op
Bekijk de contactopties.
Heb je een adreswijziging of wil je schade melden? Regel het eenvoudig zelf via ons klantportaal.
Heb je een vraag, schade of wil je iets wijzigen? Dit kan eenvoudig digitaal of door ons te bellen op onderstaand nummer.
Heb je pech onderweg en hulp nodig? Bel direct de alarmcentrale via onderstaand nummer.