Meestgestelde vragen
Heb je een vraag over je premie, schade, pechhulp of wijzigingen? Vind jouw antwoord tussen onze meestgestelde vragen.
Overzicht van de meestgestelde vragen
Nieuwe verzekering
Ja, wij regelen de opzegging van je vorige verzekering graag voor je. Vul het opzegformulier in via www.mijnverzekeringsportaal.nl en stuur het digitaal naar ons terug. Mocht je je vorige auto verkocht hebben, stuur dan ook ten kopie van het vrijwaringsbewijs terug. Let op: zonder vrijwaringsbewijs kan je vorige verzekeraar onnodig premie blijven innen.
Bij internetverzekeraars moet je zelf de opzegging regelen via hun contactformulier of online omgeving.
We controleren je schadevrije jaren automatisch via Roy-data, dit doen we ongeveer drie weken na de startdatum van je verzekering. Deze schadevrije jaren heeft je vorige verzekeraar hier geregistreerd. Geef het juiste aantal schadevrije jaren op wanneer je start met BOVAG Autoverzekering, want Roy-data is leidend. Klopt het niet? Dan passen we dit aan met terugwerkende kracht, wat je premie of acceptatie kan beïnvloeden. Twijfel je of het klopt? Neem contact op met je vorige verzekeraar.
Uw partner moet in dit geval wel de hoofdbestuurder en eigenaar zijn. Neem contact met ons op, dan bespreken we graag alle mogelijkheden.
Ja, je tweede auto verzekeren is mogelijk wanneer jij de hoofdbestuurder en eigenaar bent! Je profiteert van dezelfde no-claimkorting als je eerste auto. De schadevrije jaren worden wel per auto opgebouwd. Ook je partner, woonachtig op hetzelfde adres kan hier gebruik van maken. Je partner moet dan ook hoofdbestuurder en eigenaar zijn. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Je hoeft het Internationaal Verzekeringsbewijs binnen de EU niet verplicht bij je te hebben, maar het is wel handig. Print het bewijs duidelijk en recht op wit papier, zodat het geldig is.
Ja, dat kan! Voor caravans zwaarder dan 750 kg met een eigen kenteken kun je eenvoudig een Internationaal Verzekeringsbewijs aanvragen via www.mijnverzekeringsportaal.nl. Geef het merk en kenteken van de caravan door en wij regelen de rest!
Premie
Factuur: Heb je een factuur ontvangen? Gebruik deze dan om de premie te betalen. Ontbreekt de factuur? Geen zorgen! Je ontvangt deze ongeveer vier weken voor de ingangsdatum van je verzekering. We vragen je de premie binnen 21 dagen na de vervaldatum aan ons te voldoen.
Automatische incasso Bij automatische premiebetaling schrijven wij het bedrag van uw rekening af. De eerste incasso duurt meestal 5 tot 10 werkdagen. Daarna wordt het bedrag automatisch geïncasseerd.
Bij verlenging van jouw verzekering wordt de premie opnieuw berekend. Deze hangt af van factoren, met elk een eigen percentage, zoals:
- Kilometrage
- Schadevrije jaren
- Leeftijd van uw voertuig
- Uw eigen leeftijd
Heb je vorig jaar schade geclaimd? Dan kan dit invloed hebben gehad op uw schadevrije jaren en no-claimkorting. Je nieuwe premie vindt je op het prolongatieblad.
Schade
Meld schade eenvoudig via mijnverzekeringsportaal.nl. Wij nemen je melding binnen 2 werkdagen in behandeling.
Dit hangt af van je dekking:
- BOVAG Autobedrijf: Vervangend vervoer tijdens reparatie (max. 10 dagen, €35 per dag).
- Niet via BOVAG Autobedrijf: Geen vergoeding.
- Diefstal of totaal verlies: Max. 10 dagen vervangend vervoer (€35 per dag).
Volledig Casco Compact, Comfort en Compleet
- BOVAG Autobedrijf:
- Compact: Max. 5 dagen (€35 per dag).
- Comfort en Compleet: Max. 30 dagen (€35 per dag).
- Niet via BOVAG Autobedrijf: Geen vergoeding.
- Diefstal of totaal verlies:
- Compact: Max. 5 dagen (€35 per dag).
- Comfort en Compleet: Max. 30 dagen (€35 per dag).
Bij een WA Verzekering is vervangend vervoer niet verzekerd.
Hieronder is het eigen risico per gekozen dekking te vinden:
Eigen risico’s bij het BOVAG Autobedrijf
- Ruitreparatie: € 0,-
- Ruitvervanging:
- Beperkt casco, Comfort, Compleet: € 0,-
- Compact: € 175,-
- Carrosserie schade:
- Beperkt casco, Comfort, Compleet: € 0,-
- Compact: € 250,-
Standaard eigen risico elders
- Ruitreparatie:
- Beperkt casco, Comfort, Compleet: € 75,-
- Compact: € 125,-
- Ruitvervanging:
- Beperkt casco, Comfort, Compleet: € 175,-
- Compact: € 250,-
- Carrosserie schade: € 500,-
Heeft iemand anders schade veroorzaakt? Als deze schade niet verzekerd is en je hebt geen rechtsbijstand, dien je zelf de schade te verhalen.
Onze verhaalservice
Met een rechtsbijstandverzekering van BOVAG Autoverzekering nemen wij dit voor je uit handen.
Zelf schade verhalen
Vul een aansprakelijkstellingsformulier in en stuur dit samen met bewijs (foto’s, getuigenverklaringen) naar de verzekeraar van de tegenpartij.
Letsel
Bij letselschade, neem direct contact met ons op. Wij helpen je verder.
Waarborgfonds
Als de veroorzaker onbekend is, kun je schade verhalen via het Waarborgfonds. Kijk hier voor meer informatie.
Een schadeformulier is nodig bij:
- Een aanrijding met een ander voertuig.
- Een onbekende tegenpartij (bijv. parkeerschade).
- Letselschade.
Een formulier is niet nodig bij:
- Storm- of hagelschade.
- Diefstal, inbraak of vandalisme (wel aangifte doen).
- Een aanrijding met dieren of eenzijdige schade.
- Ruitschade (wel melden via mijnverzekeringsportaal.nl).
- Online: Upload een scan of foto via mijnverzekeringsportaal.nl.
- E-mail: Stuur het formulier naar bovag.schade@bovemij.nl.
- Post:
BOVAG Autoverzekering
Afdeling Schade
Antwoordnummer 1414
6500 VD Nijmegen
Download het formulier hier of meld je schade via mobielschademelden.nl.
Je vindt een overzicht van vestigingen hier.
Pechhulp
Pech onderweg? Bel ons 24/7 op 088-4357645. Vanuit het buitenland zijn we bereikbaar via +31-88-4357645.
Je auto wordt standaard naar je eigen autobedrijf gebracht. Dat is bij ons gewoon onderdeel van de dekking.
Wijzigingen
Een wijziging doorgeven kan eenvoudig via mijnverzekeringsportaal.nl. Uw verzoek wordt binnen 2 werkdagen verwerkt. Let op: wijzigingen moeten direct, maar uiterlijk binnen 30 dagen, aan ons worden doorgegeven.
Je kunt je verzekering dagelijks opzeggen, zonder opzegtermijn. De volgende dag ben je niet meer verzekerd. Stap je over naar een andere verzekeraar? Zeg je verzekering dan pas op als de nieuwe verzekeraar je aanvraag heeft goedgekeurd. Eventuele openstaande of te veel betaalde premie verrekenen we met je. Opzeggen kan telefonisch, schriftelijk of via mijnverzekeringsportaal.nl.
Neem contact met ons op
Bekijk de contactopties.
Heb je een adreswijziging of wil je schade melden? Regel het eenvoudig zelf via ons klantportaal.
Heb je een vraag, schade of wil je iets wijzigen? Dit kan eenvoudig digitaal of door ons te bellen op onderstaand nummer.
Heb je pech onderweg en hulp nodig? Bel direct de alarmcentrale via onderstaand nummer.