Schade melden

Schade melden

Eenvoudig en snel geregeld
Volledig online mogelijk
Passend bij jouw wensen

Zo meld je een schade

Heb je schade aan je auto? Geen zorgen, we staan klaar om je te helpen. Meld je schade eenvoudig via onze website. We zorgen ervoor dat je schade snel en soepel wordt afgehandeld, zodat jij snel weer de weg op kunt. Volg de stappen op deze pagina om je schade te melden en wij doen de rest!

 

Download schadeformulier

Stappen schademelding

Als je schade hebt gereden wil je zo goed en snel mogelijk geholpen te worden . Hieronder is te lezen welke stappen jij zelf moet nemen bij een schade. 

Stap 1: Hoe meld je schade?

Heb je schade aan je auto? Geen zorgen, we helpen je graag verder. Je kunt je schade op verschillende manieren melden. Bel ons op 024-366 56 97, stuur een e-mail naar bovag.schade@bovemij.nl, bezoek onze website www.mobielschademelden.nl, of download de app “mobielschademelden.nl” in de App Store of Playstore. Het is belangrijk om je schade zo snel mogelijk te melden.

Stap 2: Insturen Europees Schadeformulier

Na het melden van je schade, vragen we je om het Europees Schadeformulier in te vullen en naar ons op te sturen. Dit kan per e-mail naar bovag.schade@bovemij.nl. Zorg ervoor dat je ook relevante documenten meestuurt, zoals getuigenverklaringen, foto’s, een politierapport en de NAW-gegevens van de getuigen. Hoe sneller je dit doet, hoe sneller we je kunnen helpen. Stuur je het schade formulier liever per post? Ook dat kan door het te sturen naar Bovemij Financiële Diensten B.V., Postbus 7000, 6503 GM in Nijmegen.

Stap 3: Bevestiging van je schade

Zodra we je melding hebben ontvangen, neemt een schadebehandelaar je schade in behandeling. We streven ernaar om zo snel mogelijk te reageren. Op een e-mail reageren we binnen 7 dagen, op een brief binnen 14 dagen, en als je belt met een vraag over je schade, staan we je binnen 5 minuten te woord. Je ontvangt een bevestiging met een schadenummer, zodat je altijd weet waar je aan toe bent.

Wat gebeurt er per dekking met de behandeling van je schade?

WA dekking
  • Jij of een tegenpartij meldt de schade.
  • Als een tegenpartij een beroep doet op jouw WA-verzekering en wij geen ingevuld en ondertekend Europees Schadeformulier van jou hebben ontvangen, sturen we je dit formulier toe met het verzoek het in te vullen en ondertekend terug te sturen.
  • We beoordelen de schade en stellen de hoogte van de schadevergoeding vast.
  • Als je aansprakelijk bent voor de schade, betalen we de vergoeding rechtstreeks aan degene die de schade lijdt.
  • We informeren je over de afhandeling van de schade en de gevolgen voor je BM-trede en schadevrije jaren.
Beperkt casco dekking

Diefstal:

  • Is je auto gestolen, dan schakelen we Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VBV) in.
  • We vragen je om sleutels, kentekenbewijs of -card en eigendomsbewijs op te sturen.
  • Bij een gedekte diefstalschade ontvang je 30 dagen na je melding je schadevergoeding, als je auto niet is teruggevonden.

 

Ruitschade:

  • Heb je een beperkte of volledig casco-dekking? Dan kun je je ruitschade op vertoon van je polisnummer en kenteken laten herstellen door een ruithersteller. Op je polisblad vind je het eigen risico terug.

 

Volledig casco dekking
  • We schakelen altijd een expert in overleg met je Bovag Autobedrijf.
  • Zodra het expertiserapport binnen is, kunnen we je nog aanvullende vragen stellen.
  • Bij totaal verlies vragen we je om sleutels, kentekenbewijs en eigendomsbewijs op te sturen.
  • Nadat we alle schadedocumenten hebben ontvangen, krijg je binnen veertien dagen een beoordeling van de schade.
  • Betaling kan aan jou of aan het autobedrijf worden gedaan. Je draagt dan je rechten over door middel van een z.g. “akte van cessie”.
  • Is de schade veroorzaakt door een tegenpartij, dan proberen we deze te verhalen. In dat geval heeft de schade geen gevolgen voor je BM-trede en opgebouwde schadevrije jaren. Je ontvangt een e-mail of brief met de afwikkeling van de schade.

Neem contact met ons op

Bij BOVAG Autoverzekering regel je veel zaken eenvoudig zelf online. Liever telefonisch contact of pechhulp nodig?
Bekijk de contactopties.
globe-pointer-regular
Direct zelf regelen

Heb je een adreswijziging of wil je schade melden? Regel het eenvoudig zelf via ons klantportaal. 

mijnverzekeringsportaal.nl
user-headset-solid
Klantenservice

Heb je een vraag, schade of wil je iets wijzigen? Dit kan eenvoudig digitaal of door ons te bellen op onderstaand nummer.

024 366 56 97
triangle-exclamation-solid (1)
Pechhulp

Heb je pech onderweg en hulp nodig? Bel direct de alarmcentrale via onderstaand nummer.

088 435 76 45