Bereken premie voor uw auto
Hieronder vindt u de veelgestelde vragen van onze reisverzekering. We hebben de vragen opgedeeld in verschillende categorieën om het vinden van uw eigen vraag makkelijker te maken. Staat uw vraag er toch niet tussen laat het ons dan weten!
Onze doorlopende reisverzekering biedt het hele jaar door dekking voor schade die ontstaat tijdens uw vakantie. Bijvoorbeeld een verloren koffer, gestolen fotocamera of een gebroken been met skiën.
U heeft keuze uit de volgende extra modules: - Werelddekking - Wintersportdekking - Onderwatersportdekking - Annuleringskosten - Voertuighulp
Op vakantie loopt u andere risico’s dan in het buitenland. U bent in een vreemde omgeving, verkeersregels en -gedragingen zijn anders, bepaalde ziektekiemen dringen eerder binnen door bijvoorbeeld minder hygiënische omstandigheden of voedselvergiftiging. Kosten die hiermee samenhangen kunnen razendsnel oplopen. Een reisverzekering zorgt niet alleen voor de financiële kant, maar zorgt er ook voor dat u er tijdens een voorval niet alleen voor staat. Naast een financiële vergoeding regelt de alarmcentrale namelijk alles snel en doeltreffend voor u.
Onder een reis verstaan we een vakantiereis buiten Nederland, of een vooraf geboekte vakantiereis in Nederland waarvan het boekingsbewijs overlegd kan worden. Zakelijke reizen, stage- studie- en vrijwilligersreizen zijn uitgesloten.
Uw verzekering is geldig voor een onbeperkt aantal reizen. Voorwaarde voor de verzekering is dat u maximaal twee maanden aaneengesloten op reis bent, een vast woonadres heeft in Nederland en bent ingeschreven in het Nederlands bevolkingsregister.
Wanneer u een reisverzekering afsluit bij ons, mag de reis die u maakt niet langer duren dan twee aaneengesloten maanden. Er is ook geen dekking wanneer de schade plaatsvindt binnen deze twee maanden, terwijl u langer op reis bent. De hele dekking van de verzekering vervalt dan voor de gehele reisperiode.
Nee,zakelijke reizen vallen niet onder de dekking van onze reisverzekering. Ook wanneer u voor studie of stage naar het buitenland gaat, of als vrijwilliger mee gaat, bent u niet verzekerd met onze reisverzekering.
Kinderen jonger dan 21 jaar kunnen gewoon onder uw eigen reisverzekering worden verzekerd. Ze moeten dan wel op de polis vermeld staan. Geef dus altijd aan ons door welke gezinsleden er verzekerd moeten worden op uw verzekering.
Let op! Wanneer uw kinderen ouder zijn dan 21 jaar, dienen ze zelf een reisverzekering af te sluiten. Natuurlijk kunnen zij dit bij ons met één telefoontje regelen.
Eerste graad: (schoon-)ouders en (pleeg)kinderen. Tweede graad: Broers, zwagers, (schoon-)zusters, grootouders en kleinkinderen.
Nee, er is geen dekking wanneer de schade is ontstaan tijdens het reizen van of naar een seizoensplaats op een camping in Nederland of tijdens het verblijf daar.
De autoriteiten van deze landen willen dat iedereen die het land binnenkomt een geldige reisverzekering kan laten zien. Bovendien moeten ziektekosten én medische kosten ook verzekerd zijn. Zo’n verklaring kunt u telefonisch of via e-mail bij ons aanvragen. We hebben dan wel de datum nodig van uw visumaanvraag, omdat deze op de verklaring vermeld moet worden. Gaat u niet alleen, maar ook met uw kind(eren) en/of partner, dan hebben we ook van hen de volledige naam en geboortedatum nodig.
Het begrip ‘normale voorzichtigheid’ of ‘onvoldoende zorg’ is een lastig onderwerp omdat het vaak afhangt van de specifieke situatie. De kern is of er van u in redelijkheid gevraagd kon worden of u betere maatregelen had kunnen treffen om de schade te voorkomen. Als dat het geval is dan betalen wij de schade niet. Zoals in de volgende voorbeelden: • geen goede beveiliging tegen diefstal; • verzuimd om spullen veilig te stellen bij hoge waterstand en stroomstoringen; • kostbare spullen zonder toezicht achterlaten; • onvoldoende bescherming tegen bevriezing; • als de caravan/vouwwagen overbelast is; • u bij storm toch met de caravan/vouwwagen gaat rijden.
Met de Europa-dekking bent u verzekerd in alle landen die binnen Europa vallen. Hiernaast bent u ook verzekerd in Algerije, Egypte, Israël, Libië, Libanon, Marokko, Syrië en Tunesië. Bekijk de volledige lijst met landen hier.
Nee, dit is niet standaard meeverzekerd op uw reisverzekering, maar wel als extra module aan te kiezen. Hier betaalt u dan extra premie voor.
Er bestaat altijd het risico dat u ziek wordt en in het ergste geval opgenomen moet worden in een ziekenhuis. Veel van de kosten die u maakt, worden vergoed vanuit het basispakket van de zorgverzekering, zeker wanneer u binnen Europa blijft. Omdat uw zorgverzekeraar Nederlandse prijzen voor behandelingen uitkeert, is deze vergoeding niet altijd genoeg voor de kosten die u daadwerkelijk maakt. Wanneer de kosten voor de medische zorg die u nodig heeft hoger liggen op uw vakantiebestemming dan in Nederland, zou u zelf de rest moeten betalen. U kunt deze extra kosten claimen wanneer uw zorgverzekeraar deze niet vergoedt. Neem dan altijd contact op met de alarmcentrale.
U kunt een schade telefonisch, schriftelijk of per e-mail aan ons doorgeven. Telefonisch: 024-366 56 97 (maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur) Schriftelijk: BOVAG Verzekeringen t.a.v. afdeling Schade Antwoordnummer 1414 6500 VD Nijmegen (Geen postzegel nodig) E-mail: bovag.schade@bovemij.nl
Als u contact met ons opneemt, kunnen wij op dat moment beoordelen of wij een expert gaan inschakelen. Het is dan ook van belang dat de beschadigde bagage nog beschikbaar is ter bezichtiging en nog niet gerepareerd is. Bewaar de beschadigde bagage dus goed totdat de schadeclaim helemaal is afgewikkeld.
U bent verplicht direct aangifte te doen bij de politie in geval van een strafbaar feit. Ook in het buitenland bent u verplicht aangifte te doen wanneer het voorval daar heeft plaatsgevonden. Hierbij moet u o.a. denken aan diefstal, verlies of verduistering. Zorg in dat geval dat u altijd een kopie krijgt van uw aangifteformulier.
Wanneer u hulp nodig heeft, neemt u contact op met de alarmcentrale. Alleen kosten die in overleg met de alarmcentrale worden gemaakt, komen voor vergoeding in aanmerking. Het telefoonnummer van de alarmcentrale staat op uw polisblad.
De alarmcentrale is vanuit het buitenland bereikbaar op telefoonnummer (+31) 24 366 56 57 en vanuit Nederland op telefoonnummer (024) 366 56 57.
Ja, voor schade aan bagage en logiesverblijven geldt er een eigen risico van € 75,- per gebeurtenis per reis, voor alle verzekerden samen. Voor sommige zaken geldt een maximum uit te keren bedrag; deze maximum bedragen worden in de polisvoorwaarden vermeld.
Ja, het eigen risico op een zorgverzekering en/of medische kosten die niet worden vergoed op de zorgverzekering, worden meestal wel vergoed op uw reisverzekering. Het moet dan wel gaan om kosten die tijdens de reis zijn gemaakt en die niet kunnen worden uitgesteld tot na terugkeer in Nederland. Wij hebben de nota’s en het declaratieoverzicht van uw zorgverzekeraar nodig voor de behandeling van uw schadeclaim.
Er kan altijd iets gebeuren waardoor u uw reis moet afbreken of u zelfs niet kunt gaan. Dat is altijd erg vervelend. Daarnaast kost een annulering u waarschijnlijk veel geld. Wanneer u een annuleringsverzekering bij ons heeft, bent u verzekerd tegen de financiële gevolgen van uw annulering. Bovendien helpen wij u met het regelen van uw terugreis. U kunt hierbij kiezen tussen een maximaal verzekerd bedrag van € 750,-, € 1.250,- of € 2.000,- per persoon, per reis. U kiest (en betaalt) voor wat u nodig heeft.
Neem direct contact op met ons. Voor het beoordelen van uw annulering hebben wij (indien mogelijk) een annuleringsnota nodig, indien u deze heeft. Tevens hebben wij een schadeformulier en boekingsnota nodig.
Wanneer uw reispartner niet meer mee kan of zijn/haar reis moet afbreken om een reden die verzekerd is volgens onze polisvoorwaarden, kunt u ook uw reis annuleren of afbreken. We vergoeden in dat geval de kosten die u heeft gemaakt. De kosten van uw reispartner vergoeden wij niet. Hij of zij zal zelf de schade moeten claimen bij zijn/haar eigen verzekeraar. Wij hebben dan ook de uitkeringsbrief van de reisverzekering van uw reispartner nodig.
Wij bellen u graag terug op het tijdstip dat u uitkomt
Bel mij terug
Met de autoverzekering heeft u geen gedoe bij schade: