Schadeproces

Ons schadeproces

Hoe werkt ons schadeproces?  Wij leggen het graag aan je uit. 

Al klant? Ga direct naar onze servicepagina

Hoe regelen wij je schade

We begrijpen dat je zo snel mogelijk weer mobiel wilt zijn. Daarom doen we ons uiterste best om je schade snel en efficiënt af te handelen. De duur van de afhandeling hangt af van het type schade en de medewerking van eventuele betrokken partijen.

 

Stappen voor schadeafhandeling

 

  1. Meld je schade: Kies hieronder de dekking die van toepassing is op je schade.
  2. Beoordeling: We beoordelen de schade en stellen de hoogte van de vergoeding vast.
  3. Communicatie: Je wordt op de hoogte gehouden van de status van de schadeafhandeling.
  4. Uitbetaling: Indien je aansprakelijk bent, betalen we de vergoeding rechtstreeks aan de benadeelde partij.

 

Benieuwd naar het uitgebreide stappenplan? 

 

Schadeherstellers


Heb je schade aan je auto? Laat deze dan herstellen bij een BOVAG Autobedrijf. Dit biedt je veel voordelen. BOVAG heeft het grootste netwerk van schadeherstellers in Nederland, dus er is altijd wel een vestiging bij jou in de buurt. Bovendien maakt het BOVAG Autobedrijf gebruik van nieuwe en originele onderdelen,  zodat je auto weer in topconditie wordt hersteld. Je hoeft je geen zorgen te maken over hoge uurtarieven, want bij BOVAG worden deze niet uitgeknepen. En als kers op de taart krijg je vervangend vervoer gedurende maximaal 30 dagen, zodat je altijd mobiel blijft terwijl je auto wordt gerepareerd.

 

Vervangend vervoer bij schade

Bij schade aan je auto is het belangrijk om snel weer mobiel te zijn. Daarom bieden wij vervangend vervoer aan, afhankelijk van je dekking bieden wij vervangend vervoer aan tot 30 dagen voor een max. van € 35,- per dag. Benieuwd hoeveel dagen er voor jouw gekozen dekking geldt? Kijk dan bij onderstaande Q&A vragen voor de precieze details per dekking. 

 

Eigen risico

Afhankelijk van de gekozen dekking heb je je bij een eigen risico bij ruitreparatie, ruitvervanging of carrosserieschade. Welk eigen risico voor jou van toepassing is hangt af van de gekozen dekking en of je het laat repareren bij een BOVAG autobedrijf. In onderstaande Q&A kan je per dekking zien of je een eigen risico hebt bij een schade. 

 

 

Overzicht van de meestgestelde vragen

Neem contact met ons op

Bij BOVAG Autoverzekering regel je veel zaken eenvoudig zelf online. Liever telefonisch contact of pechhulp nodig?
Bekijk de contactopties.
globe-pointer-regular
Direct zelf regelen

Heb je een adreswijziging of wil je schade melden? Regel het eenvoudig zelf via ons klantportaal. 

mijnverzekeringsportaal.nl
user-headset-solid
Klantenservice

Heb je een vraag, schade of wil je iets wijzigen? Dit kan eenvoudig digitaal of door ons te bellen op onderstaand nummer.

024 366 56 97
triangle-exclamation-solid (1)
Pechhulp

Heb je pech onderweg en hulp nodig? Bel direct de alarmcentrale via onderstaand nummer.

088 435 76 45